Penilaian: Liverpool vs Atletico Madrid, 3 petang 12 Mac, Piala C1

Tingkatkan pertempuran antara Liverpool vs Atletico Madrid pada jam 3 petang pada 12/3, pusingan 1/8 Piala Eropah (Piala C1) dan analisis Liverpool vs Atletico Madrid dengan betul.

Liverpool semestinya memerlukan malam klasik lain di Anfield untuk dapat mengalahkan Atletico Madrid setelah kekalahan 1-0 pada perlawanan pertama Piala 1/8 Liga Juara – Juara (Piala C1) .

Perlawanan bola sepak Liverpool vs Atletico Madrid di Champion League (Piala C1)

Liga Juara-Juara (Piala C1) Liverpool vs Atletico Madrid

Jangkaan pemain Liverpool vs Atletico Madrid

Banner Promotion From TT128

– Liverpool (4-3-3): Adrian; Alexander-Arnold, Gomez, Van Dijk, Robertson; Henderson, Fabinho, Wijnaldum; Salah, Firmino, Mane

– Atletico Madrid (4-4-2): Cloud; Trippier, Savic, Felipe, Renan Lodi; Saul Niguez, Partey, Koke, Joao Felix; Correa, Morata

Keadaan paksa

Situasi kekuatan semasa Liverpool vs Atletico Madrid

– Liverpool: Clyne, Shaqiri, Alisson cedera; Jordan Henderson, Andrew Robertson membiarkan padang terbuka

– Atletico Madrid: Tidak ada kecederaan; Renan Lodi, Lemar, Morata meninggalkan kemungkinan bermain

Situasi Umum

Juara bertahan Liga Juara-Juara (Piala C1), Liverpool berisiko tersingkir dalam pusingan 1/8 Liga Juara – Juara (Piala C1) 2019/20. Secara khusus, pasukan guru dan jurulatih Klopp memberikan saingan Atletico Madrid 1-0 setelah perlawanan pertama dalam pertembungan Liverpool vs Atletico Madrid.

Melihat keputusan semasa, wakil negara kabus dengan segala cara mesti mempunyai kemenangan dengan skor 2 atau lebih gol untuk memenangi tiket – atau sekurang-kurangnya mempunyai kemenangan 1-0 untuk membawa perlawanan ke masa tambahan.

Banner Promotion From TT128

Pada perlawanan kedua, Liverpool adalah pasukan yang dominan ketika bermain di Anfield dan mempunyai skuad terkuat. Namun, jika berdasarkan prestasi semasa, pasukan Port City tetap membuat NHM takut. Sebagai peringatan, The Kop hanya memenangi 2 perlawanan (semuanya dengan skor hanya 1 gol), selebihnya adalah 3 kekalahan dalam 5 perlawanan terakhir di semua pertandingan.

Di seberang, Atletico Madrid bukanlah pasukan yang mudah membuli. Sejak dipimpin oleh jurulatih Simeone, pasukan Madrid selalu terkenal dengan permainan pertahanan yang ketat dan pragmatik dan tidak mudah untuk mengalahkan mereka dengan nisbah jurang. Liverpool juga yang memahami bagaimana Atletico Madrid kesal apabila mereka hanya menang 1 perlawanan (dengan skor minimum 1-0), baki 3 seri dan 3 kekalahan dalam 7 perlawanan terakhir menentang Atletico.

Penilaian Keseluruhan Liverpool vs Atletico Madrid

Atletico Madrid memanfaatkan kelebihan tuan rumah untuk mengalahkan Liverpool 1-0 pada perlawanan pertama Liverpool vs Atletico Madrid . Walau bagaimanapun, kelebihan rapuh itu dapat ditingkatkan sepenuhnya oleh The Kop, bahkan di hulu jika anda melihat apa yang berlaku musim lalu.

Pada separuh akhir Liga Juara – Juara (Piala C1) musim lalu, Liverpool mencipta salah satu kemunculan semula bola sepak Eropah yang paling klasik. Dengan Barca mendahului 3-0 pada perlawanan pertama, pasukan Klopp mengalahkan lawan dengan skor 4-0 dan kemudian merebut takhta buat kali keenam dalam kejohanan berprestij ini.

Dalam Liga Perdana Inggeris, Liverpool hampir pasti akan menjuarai Liga Juara- Juara ke-19 (Piala C1) . Oleh itu, pasukan Klopp akan menumpukan semua usaha mereka ke depan Liga Juara-Juara (Piala C1) yang penting ini  .

Sementara itu, Atletico tidak bersedia untuk menghadapi pertemuan penting ini. Dua seri berturut-turut dengan Espanyol dan Sevilla menjadikan pasukan Simeone yang kini berada di kedudukan ke-5 La Liga dan ketinggalan 13 mata di puncak Barcelona.

Ini menjanjikan pertandingan yang menarik antara dua pakar kalah mati di Piala Eropah dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Liverpool biasanya tidak dapat dihentikan di rumah tetapi Atletico mempunyai pemikiran defensif yang akan mencari jalan untuk mencegahnya.

Rekor head-to-head menentang Liverpool vs Atletico Madri

Rekod sebelumnya menentang Liverpool vs Atletico Madrid

Rekod sebelumnya menentang Liverpool vs Atletico Marid

Liverpool tidak dapat membuat rembatan tepat pada gawang Atletico, pada perlawanan pertama di Wanda Metropolitano 3 minggu lalu.

Selepas gol awal pembukaan Saul Niguez, Diego Simeone menggunakan matriks pertahanan. Akibatnya, Jurgen Klopp mengusulkan banyak penyelesaian ofensif, tetapi mereka tidak membuat mutasi, harus menerima sedikit kerugian dalam perlumbaan untuk memenangi suku akhir.

Liverpool akan menyerang sepenuhnya menentang Atletico
Liverpool akan menyerang sepenuhnya menentang Atletico

Kembali di Anfield, Liverpool terpaksa menyerang. Matlamat adalah cara hidup, dan Klopp ingin membuat perbezaan secepat mungkin.

Anfield selalu menjadi titik tolak penting bagi Liverpool. Semangat penonton kota pelabuhan terbesar di England yang bertindak sebagai senjata penting bagi tentera Klopp.

Sejak Oktober 2014, Liverpool tidak kalah ketika bermain di Champion League 

(Piala C1) di rumah. Lebih-lebih lagi, dalam dua musim terakhir, The Kop selalu memenangi final di fasa kalah mati Liga Juara – Juara (Piala C1) (mengira dua perlawanan).

Musim lalu, Liverpool mencipta salah satu penyimpangan terbesar dalam sejarah Liga Juara – Juara (Piala C1) . Pemain Klopp memenangi Barca 4-0, memasuki final dan memenangi kejuaraan, setelah kalah 0-3 giliran.

Juga di Anfield, Liverpool mengalahkan Man City 3-0, menentang Porto 2-0, atau mengalahkan Roma 5-2.

Walaupun bentuk Liverpool baru-baru ini tidak begitu bagus, tetapi pertarungan di Liga Juara-Juara bergantung pada banyak faktor. Oleh itu, dapat dikatakan bahawa jarak 1 meja tidak terlalu besar.

Atletico tidak lagi berada di puncak era Diego Simeone. Setelah 9 tahun, pasukan ibu kota Madrid dan Simeone sendiri menyatakan keterbatasan mereka. Keputusan ketenteraan Argentina mencapai taktik dan tidak mempunyai kawalan terhadap pekerjaan baru.

Tahun lalu, ketika Liverpool mengalahkan Barca 4-0, Atletico tewas 0-3 di Juventus. Ini adalah kali pertama pasukan merah dan putih tersingkir dalam Liga Juara – Juara (Piala C1) setelah memenangi perlawanan pertama 2-0.

Dalam 2 perlawanan terakhir di Liga Juara – Juara (Piala C1) , Atletico tewas dengan tanggapan yang lemah.

Melangkah lebih jauh, hanya 2 dari 6 perlawanan terakhir di Liga Juara – Juara (Piala C1) yang berjaya dijaringkan Atletico. 4 daripadanya adalah kegagalan, dan mempunyai 3 gol kebobolan dari 2 gol atau lebih.

Liverpool telah menyentuh gelaran Liga Perdana. Itu membolehkan guru dan pelajar Klopp menggunakan semua tenaga fizikal dan mental mereka dalam pertempuran dengan Atletico.

Di Anfield malam ini, peminat Liverpool sedang menanti satu lagi pesta yang menggembirakan. Angin tornado merah melanda Atletico dan terus ke suku akhir memenangi Liverpool vs Atletico Madrid yang akan datang .